اهداف و شرح وظایف
منوی پیمایش
اهداف و شرح وظایف
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه مسئولیت نظارت، هدایت و ارزیابی فعالیتهای آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه را بر عهده دارد. همکاران و کارشناسان حوزه ستادی، امور مربوط به دانشکده ها را بر عهده دارند و در ارتباط مستقیم با تحصیلات تکمیلی دانشکدهها فعالیت میکنند.
|
مدیر تحصیلاتتکمیلی | |||||||||||||||||||||||
دفتر | |||||||||||||||||||||||
معاون مدیر | |||||||||||||||||||||||
رئیس استعدادهایدرخشان | اداره ثبتنام و پذیرش | رئیس ادارهآموزش | رئیسادارهدانشآموختگان | ||||||||||||||||||||
کارشناسپذیرش استعداددرخشان | | کارشناسپذیرش دانشجویانغیرایرانی | کارشناسمسئول (مقطع دکتری) | کارشناسمسئول (مقطع ارشد) | کارشناس مسئول | بایگانی | |||||||||||||||||
کارشناس (مقطع دکتری) | کارشناس (مقطع ارشد) | کارشناسان |
شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به منظور سیاستگذاری وتدوین برنامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و پیشنهاد آن به شورای دانشگاه و تعیین راهکارهای مناسب برای رشد و اعتلای این دوره ها تشکیل میشود. ترکیب اعضای شورا ترکیب اعضاء شورای تحصیلات تکمیلی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه متشکل است از: .1معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه .2معاون پژوهشی دانشگاه .3مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه .4مدیر خدمات آموزشی .5معاونین آموزشی دانشکده وظایف شورای تحصیلات تکمیلی
|
تاریخچه تحصیلات تکمیلی دانشگاه از سال 1369 با ایجاد رشته روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد و با پذیرش 11 دانشجو، زیر نظر معاونت آموزشی، آغاز به کار کرد و تا سال 1372 با 36 دانشجو در 5 رشته گسترش یافت. پس از آن در سال 1373 به دستور ریاست دانشگاه، حوزه تحصیلات تکمیلی به طور رسمی تشکیل گردید و با 158 دانشجو در 8 رشته کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد. اولین آزمون دکتری در رشته تاریخ اسلام نیز همان سال برگزار شد. همگام با پیشرفت قابلیتهای علمی دانشگاه، روند رو به رشد دورههای تحصیلات تکمیلی ادامه یافت و این مدیریت هم اکنون با 101 رشته گرایش در مقطع کارشناسیارشد و 39 رشته گرایش در مقطع دکتری فعالیت می کند. اهداف اهداف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه به شرح زیر میباشد :
|